Theme: Holiday Activities (Listening & Writing)
29.04.2020
April, 29 / May, 4
Сьогодні ми працюємо над збагаченням лексичного словника до теми
"Подорож". Поговоримо про види діяльності під час відпустки, послухаємо
як проводять свої канікули носії мови, яку ми вивчаємо. За одно
повторимо тему прийменників. На завершення уроку ви напишете невеличкий
тест,
який ВСІ обов'язково мають надіслати мені до 5 травня.
1. Let`s write down some new words in your copybook and translate them.
accommodation, all-iclusive holidays, B&B, annoyed, boarding pass, crowded, delayed flight by 2 hours, embark a ship, exhausted, fishmonger`s (рибний магазин), ferry, fed up, get sunburnt, guided tour, lost luggage, limo, relived, pleased, put some cream on, self-catering appartament, steal a wallet, subway, unspoilt, upset.- post - the place where sb works
2. Play the vocabulary
game. (Ви можете прослухати всі слова та подивитися їх переклад навівши стрілку на літеру
"і", яка знаходиться в правому кутку картки з оранжевою позначкою) You
can play it as many times as you need to learn the pronunciation.
3. Do exercises 4, 5, p.120 in your copybook.
4. Make up 8 sentenses using words (1-8) and adjectives from ex. 6,
p.120. Write them in your copybook. Don`t write dialogues as you can see
in the example in your book.
5. Choose the correct words. Ex. 8, p.121. Write in your copybook. But before let`s check out these words:
- journey - a long-distance trip- tour - a trip in which you visit many places
- a day trip - a very short trip
- post - the place where sb works
- seat - a part of a train, plane,.... for passengers to sit on
- round - shaped like a circle
- return ticket - a ticket for a journey to a place and back again
- double - consisting of 2 things or parts
- step - to start walkingembark - to get onto a ship/plane
6. Do you remember the prepositions we use with transport?
by: train / car / plane / coach / ferry / bike / taxi / boat / subway, .....
BUT - on foot
7. But there are some others. Do exercise 12, p. 121 (your book)
8. And now, listening. Your task is to listen to Ann and Peter talking
about their last holiday and make notes under the headings: stay in /
transport / activities / eat out. Who didn`t enjoy their holiday as
much?
Do the following task and email it to me (Обов`язково виконати наступне завдання ВСІМ і вислати мені через сайт, як описано нижче). My email address o.hensetska@gmail.com
Do the following task and email it to me (Обов`язково виконати наступне завдання ВСІМ і вислати мені через сайт, як описано нижче). My email address o.hensetska@gmail.com
Прослухайте розмову Анни та Петра, які розповідають про свої канікули. Щоб включити звук на листку із вправами, натисніть на прямокутник перед першим завданням. Потім зробіть записи в табличці фразами навпроти кожного з мовців про: 1 - куди їздили; 2 - чим їздили; 3 - що робили; 4 - де їли. Також виконайте друге завдання, відповівши повним реченням на всі питання. Коли все зробите, натисніть `Finish`, потім виберіть`Email my answers to my teacher`. Впишіть свої дані (ім'я, клас, предмет) та мою електронну адресу і натисніть `Send`. От і все! Чекаю на ваші роботи до 5 травня. Не потрібно відсилати мені на пошту фото цієї роботи або її скрін.
Holiday activities (On Screen B1+), an interactive worksheet by roxena
liveworksheets.com
liveworksheets.com